TOPlist

Amazon spustil vlastního digitálního asistenta. Pomůže s nákupy na míru

amazon nakupování
  • Amazon spustil na webu i v mobilní appce chatbota
  • Trochu připomíná ChatGPT
  • Má pomoci s efektivnějším a snazším nakupováním

Umělá inteligence dorazila už i na Amazon. Pokud oblibujete nakupování v jeho obřím e-shopu, tak jistě víte, jak obtížně se občas mezi nespočtem produktů hledá přesně ten, který sháníte. Nově s tím má pomoci chatbot a osobní digitální asistent v jednom. Nejde ale o běžné chatovací okénku, které už má řada e-shopů. Amazon přinesl jakousi obdobu ChatGPT.

Amazon Rufus, jak se nový chatbot nazývá, je založen na 80 tisících čipů pro umělou inteligenci Trainium a Inferentia a byl trénován přímo na produktech Amazonu. Stejně tak má v zásobě informace z uživatelských recenzí nebo otázek a odpovědí. A jelikož jde o jeden z největších zasilatelských e-shopů světa, tak tréninkových dat získal opravdu obrovské množství.

amazon rufus umělá inteligence

Chatbot tak dokáže pomoci nejen s vyhledáním potřebného produktu, ale pomůže třeba i se zjišťováním technických parametrů nebo srovnáním různých typů zboží. Měl by de facto nahradit odborníka, s nímž byste mohli v běžném obchodě prokonzultovat výběr a nechat si od něho poradit. Konverzace by přitom měla probíhat přirozeně a plynule.

Bohužel, v Evropě se tohoto AI pomocníka zatím nedočkáme. Amazon ho zatím spustil v USA a o dalším rozšíření (typicky na Amazon.de) nejsou žádné zprávy.

Ocenili byste při výběru produktů pomoc umělé inteligence?

Zdroj: Pixabay, Amazon

Jana Skálová
O Autorovi - Jana Skálová

Jana se psaním živí už dlouhé roky. Začínala ve zpravodajství a lifestylu, teď se věnuje spíš techničtějším tématům. Ráda píše o mobilech, zajímá se o… více o autorovi

Mohlo by vás zajímat

Komentáře (0)