Aktualizace Služby Google Play deaktivuje Správce zařízení Android. Jak to opravit?
![android device manager ico2 android device manager ico2](https://www.svetandroida.cz/media/2013/11/android_device_manager_ico2.jpg)
Reklama
Po tiché aktualizaci Služby Google Play může dojít k tomu, že uživatel nebude schopen vzdáleně vymazat ani uzamknout zařízení. Přinášíme návod, jak to dát do pořádku. Google od úterního večera vzdáleně aktualizuje systémovou komponentu Služby Google Play (Google Play Services), což by samo o sobě nebylo nic pozoruhodného, kdyby ovšem v některých případech nedošlo k deaktivaci Správce zařízení Android (Android Device Manager; ADM) z role správce zařízení. Správce zařízení Android je služba, kterou Google spustil v srpnu – smyslem její existence je nalezení polohy ztraceného telefonu, prozvonění, uzamknutí či úplné smazání obsahu zařízení skrze webové rozhraní (podrobnosti viz článek Jak najít ztracený či ukradený telefon s pomocí Google [návod]). K některým operacím je nutné, aby Správce zařízení Android měl oprávnění správce zařízení, bez čehož není možné tyto operace provést. K deaktivaci podle dosavadních zjištění nedochází vždy, nicméně na redakčním Samsungu Galaxy S III jsme skutečně zjistili, že k takovému kroku došlo, zatímco redaktor serveru Android Headlines Alexander Maxham tvrdí, že na jeho Nexu 5 zůstal Správce zařízení Android aktivní. Vypnutého Správce zařízení Android také hlásí většina čtenářů pod článkem na serveru Android and Me a redaktoři serveru Android Police, kteří toto chování zachytili na Samsungu Galaxy Note 3 s Androidem 4.3, Motorole Moto X a Motorole DROID MAXX s Androidem 4.2. Tentýž zdroj také potvrzuje, že na Nexu 5 zůstalo nastavení netknuté.
Co nefunguje, když správce zařízení Android nemá práva správce zařízení?
V případě, že aktualizací Služeb Google Play dojde k deaktivaci Správce zařízení Android, nebudou fungovat tyto funkce:- Nebude možné vzdáleně vymazat všechna data.
- Nejde změnit heslo pro odemknutí displeje.
- Není možné na dálku zamknout displej.
Co byste měli zkontrolovat?
V první řadě ověřte, zda máte poslední verzi Služeb Google Play.- Jděte do systémového nastavení.
- Otevřete sekci Aplikace.
- Přejděte do sekce Vše.
- Najděte a otevřete položku Služby Google Play.
- Uvedený problém se týká verzí 4.0.30 a 4.0.31.
- Jděte do systémového nastavení.
- Otevřete sekci Zabezpečení.
- Přejděte do sekce Správci zařízení.
- Jestliže u položky Správce zařízení Android není aktivní zatržítko, aktivujte ho.
- Potvrďte, že chcete Správce zařízení Android Aktivovat.
O autorovi
Karel Kilián
Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… Více o autorovi