TOPlist

Obchod Play: Seznam nejčastějších chybových kódů a jejich řešení

Sdílejte:
Karel Kilián
Karel Kilián
24.8.2014 06:00 (4.7.2017 23:31)
Ikona komentáře 118
google play error ico
Jak vyřešit 21 chyb, na které můžete narazit při stahování z Obchodu Play? Máme pro vás podrobné návody! Chybová hlášení klientské aplikace Obchodu Play jsou při troše ironie „geniální“ – zpravidla přeruší požadovanou akci (stahování, instalaci či aktualizaci aplikace) a poskytnou jen minimum informací o tom, proč není možné pokračovat. S vyřešením problému pak nepomohou – uživatel se dozví jen číslo chyby nebo kód, takže mu nezbude než pokračovat vyhledáváním podrobností a možných řešení na Internetu.
Seznam nejčastějších chybových kódů Obchodu Play a jejich řešení

Seznam nejčastějších chybových kódů Obchodu Play a jejich řešení

Pokud jste v takovém případě ještě nehodili svůj telefon či tablet proti zdi, pak vám možná přijde vhod seznam nejčastějších chybových kódů Obchodu Play a jejich řešení, který na diskuzním fóru XDA připravil mohamedrashad s dalšími uživateli, odkud následně část převzal i server Android Guys.

Obsah

Chyba 101

Problém: není možné stahovat, protože jste nainstalovali mnoho aplikací. Řešení: odinstalovat všechny nepotřebné aplikace, nebo odstranit účet Google (v nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet. Restartujte systém a přidejte znovu účet).
V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google

Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba 403

Problém: stažení je nemožné. To se obvykle stává, když jsou na zařízení použity pro nákup aplikací dva účty. Řešení: otevřete Obchod Play se správným účtem a odinstalujte aplikaci. Poté se znovu pokuste stáhnout požadovanou aplikaci.

Chyba 413

Problém: stahování aplikací a aktualizací je nemožné. Pokud používáte server proxy, pamatujte, že může způsobit problémy s Obchodem. Řešení: v nastavení jděte do sekce Aplikace, přejděte na záložku Vše. Otevřete položku Služby Google Play, klepněte na tlačítko Vymazat data (případně Správa paměti-Vymazat všechna data) a nakonec (pokud je to možné) stiskněte tlačítko Vynutit ukončení. To samé udělejte s aplikací Obchod Google Play a vymažte mezipaměť internetového prohlížeče.
Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Služby Google Play

Služby Google Play

Správa paměti

Správa paměti

Vymazat všechna data

Vymazat všechna data

Vynutit ukončení

Vynutit ukončení

Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Obchod Google Play

Obchod Google Play

Vymazat data

Vymazat data

Vynutit ukončení

Vynutit ukončení

Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Prohlížeč

Prohlížeč

Vymazat mezipaměť

Vymazat mezipaměť

Chyba 481

Problém: chyba v účtu Google. Řešení: odstraňte účet a použijte jiný (v nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce zvolte Odebrat účet. Restartujte systém a zadejte či založte jiný účet).
V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google

Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba 491

Problém: není možné provádět stahování a aktualizaci souborů. Řešení: odstranění účtu Google tak, že půjdete do nastavení zařízení, následně do sekce Účty. Klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet. Restartujte systém a přidejte znovu účet.
V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google

Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Dále v nastavení přejděte do sekce Aplikace, kde se přesuňte na záložku Vše. Otevřete položku Služby Google Play, klepněte na tlačítko Vymazat data (případně Správa paměti-Vymazat všechna data) a nakonec (pokud je to možné) stiskněte tlačítko Vynutit ukončení.
Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Služby Google Play

Služby Google Play

Správa paměti

Správa paměti

Vymazat všechna data

Vymazat všechna data

Vynutit ukončení

Vynutit ukončení

Chyba 492

Problém: není možné instalovat aplikace z důvodu Dalvik cache. Řešení: v nastavení jděte do sekce Aplikace, přejděte na záložku Vše. Otevřete položku Služby Google Play, klepněte na tlačítko Vymazat data (případně Správa paměti-Vymazat všechna data) a nakonec (pokud je to možné) stiskněte tlačítko Vynutit ukončení. To samé udělejte s aplikací Obchod Google Play.
Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Služby Google Play

Služby Google Play

Správa paměti

Správa paměti

Vymazat všechna data

Vymazat všechna data

Vynutit ukončení

Vynutit ukončení

Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Obchod Google Play

Obchod Google Play

Vymazat data

Vymazat data

Vynutit ukončení

Vynutit ukončení

Pokud se problém nevyřeší, zkuste vymazání Dalvik cache. To lze na zařízeních s rootem provést přes alternativní konzoli pro obnovení („custom recovery“). Dalším řešením je kompletní obnova do továrního nastavení, čímž ale přidejte o všechna data, aplikace a nastavení, proto doporučujeme před tímto krokem provést zálohu.

Chyba 495

Problém: nelze stahovat aplikace z Obchodu Play. Řešení:
  • Smazání dat a cache Obchodu Play (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Obchod Google Play a klepněte na tlačítka Vymazat data a Vymazat mezipaměť) a Google Services Framework (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Google Services Framework a klepněte na tlačítka Vymazat data a Vymazat mezipaměť).
    Aplikace

    Aplikace

    Vše

    Vše

    Obchod Google Play

    Obchod Google Play

    Vymazat data

    Vymazat data

    Vymazat mezipaměť

    Vymazat mezipaměť

    Aplikace

    Aplikace

    Vše

    Vše

    Google Services Framework

    Google Services Framework

    Vymazat data

    Vymazat data

    Vymazat mezipaměť

    Vymazat mezipaměť

  • V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet. Restartujte systém a přidejte znovu účet, nebo zadejte jiný.
    V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

    V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

    Otevřete používaný účet Google

    Otevřete používaný účet Google

    V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

    V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba 498

Problém: přerušení stahování z Obchodu Play. Řešení: příčinou problému je zaplněná vyrovnávací paměť zařízení. Odstraňte nepotřebné aplikace a soubory. V případě, že odstranění aplikací a souborů nebude stačit, restartujte telefon v režimu zotavení stisknutím tlačítka snížení hlasitosti, zapnutí a tlačítka Domů (pro zařízení Samsung) nebo snížení hlasitosti a zapnutí (pro většinu ostatních zařízení). Tento režim poskytuje několik dalších možností. Zvolte vyčištění mezipaměti („wipe cache“). V nabídce se obvykle můžete pohybovat tlačítky pro nastavení zvuku, potvrzení se provádí stiskem tlačítka pro zapnutí.

Chyba 504

Problém: nelze stáhnout aplikaci. Řešení:
  • Smazání dat a cache Obchodu Play (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Obchod Google Play a klepněte na tlačítka Vymazat data a Vymazat mezipaměť) a Google Services Framework (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Google Services Framework a klepněte na tlačítka Vymazat data a Vymazat mezipaměť).
    Aplikace

    Aplikace

    Vše

    Vše

    Obchod Google Play

    Obchod Google Play

    Vymazat data

    Vymazat data

    Vymazat mezipaměť

    Vymazat mezipaměť

    Aplikace

    Aplikace

    Vše

    Vše

    Google Services Framework

    Google Services Framework

    Vymazat data

    Vymazat data

    Vymazat mezipaměť

    Vymazat mezipaměť

  • V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet. Restartujte systém a přidejte znovu účet, nebo zadejte jiný.
    V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

    V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

    Otevřete používaný účet Google

    Otevřete používaný účet Google

    V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

    V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba 911

Problém: aplikaci nelze stáhnout. Řešení:
  • Vymazat data Obchodu Play (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Obchod Google Play a klepněte na tlačítko Vymazat data).
    Aplikace

    Aplikace

    Vše

    Vše

    Obchod Google Play

    Obchod Google Play

    Vymazat data

    Vymazat data

  • Pokud používáte Wi-Fi připojení, které vyžaduje přihlášení přes webovou stránku, pak patrně vypršelo ověření. Přihlaste se k přístupovému bodu znovu prostřednictvím webového prohlížeče. Pak znovu otevřete Obchod Play a spusťte aktualizaci. Pokud to nepomůže, je problém v samotné Wi-Fi síti. V takovém případě nezbude než změnit připojení k Internetu například přihlášením k jiné Wi-Fi, nebo připojením přes mobilní data.

Chyba 919

Problém: stahování aplikací funguje, ale po stažení nedojde k otevření. Řešení: pomyslným jádrem pudla je v tomto případě plné úložiště. Odstraňte všechny nepotřebné soubory: hudbu, videa nebo velké aplikace.

Chyba 920

Problém: aplikaci nelze stáhnout Řešení:
  • Vypněte a znovu zapněte WI-Fi připojení. Poté zkuste znovu stáhnout či aktualizovat požadovanou aplikaci.
  • V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet. Restartujte systém a přidejte znovu účet, nebo zadejte jiný.
    V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

    V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

    Otevřete používaný účet Google

    Otevřete používaný účet Google

    V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

    V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

  • Vymažte mezipaměť a data Obchodu Play (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Obchod Google Play a klepněte na tlačítka Vymazat mezipaměť a Vymazat data). Pak proveďte odinstalaci aktualizací Obchodu Play (v téže sekci klepněte na Odinstalovat aktualizace), potom restartujte telefon, otevřete Obchod Play a pokuste se kýžený program znovu nainstalovat.
    Aplikace

    Aplikace

    Vše

    Vše

    Obchod Google Play

    Obchod Google Play

    Vymazat data

    Vymazat data

    Vymazat mezipaměť

    Vymazat mezipaměť

    Odinstalovat aktualizace

    Odinstalovat aktualizace

Chyba 921

Problém: nelze stáhnout aplikaci. Řešení: zkuste vymazat mezipaměť aplikace Obchodu Google – v nastavení jděte do sekce Aplikace, přejděte na záložku Vše, Otevřete položku Obchod Google Play, klepněte na tlačítko Vymazat mezipaměť. Pokud to nepomůže, odstraňte všechna data aplikace tlačítkem Vymazat data. V takovém případě ale dojde ke smazání všech provedených nastavení.
Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Obchod Google Play

Obchod Google Play

Vymazat mezipaměť

Vymazat mezipaměť

Vymazat data

Vymazat data

Jako poslední možnost je odstranění účtu Google, restart zařízení a opětovné přidání účtu.
V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google

Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba 923

Problém: stažení není možné: chyba při synchronizaci účtu Google nebo nedostatečná vyrovnávací paměť. Řešení: odstranění účtu Google a všech zbytečných aplikací, které zabírají místo. Potom restartujte přístroj v režimu zotavení. Vymažte cache, restartujte, znovu nastavte účet Google a používejte přístroj jako obvykle.
V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google

Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba 927

Problém: stažení aplikace je nemožné, protože právě probíhá aktualizace Obchodu Play. Řešení: počkejte několik minut, dokud neproběhne aktualizace Obchodu Play. Pokud problém přetrvává, pak v nastavení jděte do sekce Aplikace a přejděte na záložku Vše. Otevřete položku Služby Google Play, klepněte na tlačítko Vymazat data (případně Správa paměti-Vymazat všechna data) a nakonec (pokud je to možné) stiskněte tlačítko Vynutit ukončení. To samé udělejte s aplikací Obchod Google Play.
Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Služby Google Play

Služby Google Play

Správa paměti

Správa paměti

Vymazat všechna data

Vymazat všechna data

Vynutit ukončení

Vynutit ukončení

Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Obchod Google Play

Obchod Google Play

Vymazat data

Vymazat data

Vynutit ukončení

Vynutit ukončení

Chyba 941

Problém: nelze provést aktualizaci aplikace. Řešení:
  • Vymažte mezipaměť a data Obchodu Play (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Obchod Google Play a klepněte na tlačítka Vymazat mezipaměť a Vymazat data).
    Aplikace

    Aplikace

    Vše

    Vše

    Obchod Google Play

    Obchod Google Play

    Vymazat mezipaměť

    Vymazat mezipaměť

    Vymazat data

    Vymazat data

  • Vymažte mezipaměť a data Správce stahování (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Správce stahování a klepněte na tlačítka Vymazat mezipaměť a Vymazat data).
    Aplikace

    Aplikace

    Vše

    Vše

    Správce stahování

    Správce stahování

    Vymazat mezipaměť

    Vymazat mezipaměť

    Vymazat data

    Vymazat data

Chyba rh01

Problém: Chyba načítání informací ze serveru. Řešení:
  • Smazání dat a cache Obchodu Play (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Obchod Google Play a klepněte na tlačítka Vymazat data a Vymazat mezipaměť) a Google Services Framework (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Google Services Framework a klepněte na tlačítka Vymazat data a Vymazat mezipaměť).
    Aplikace

    Aplikace

    Vše

    Vše

    Obchod Google Play

    Obchod Google Play

    Vymazat data

    Vymazat data

    Vymazat mezipaměť

    Vymazat mezipaměť

    Aplikace

    Aplikace

    Vše

    Vše

    Google Services Framework

    Google Services Framework

    Vymazat data

    Vymazat data

    Vymazat mezipaměť

    Vymazat mezipaměť

  • V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet. Restartujte systém a přidejte znovu účet, nebo zadejte jiný.
    V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

    V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

    Otevřete používaný účet Google

    Otevřete používaný účet Google

    V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

    V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba RPC:AEC:0

Problém: nelze stahovat aplikace. Řešení:
  1. Odstraňte účet Google (v nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet).
    V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

    V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

    Otevřete používaný účet Google

    Otevřete používaný účet Google

    V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

    V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

  2. Odeberte všechny synchronizované účty (stejně, jako v bodě 1).
  3. Vymažte data Obchodu Play (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Obchod Google Play a klepněte na tlačítko Vymazat data).
    Aplikace

    Aplikace

    Vše

    Vše

    Obchod Google Play

    Obchod Google Play

    Vymazat data

    Vymazat data

  4. Restartujte zařízení a znovu přidejte účet Google.

Chyba RPC:S-3

Problém: chyba při načítání informací ze serveru – nelze stahovat aplikace. Řešení: odstranit účet Google účet a znovu přidat (v nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google, poté na používaný účet a v kontextové nabídce poté zvolte Odebrat účet, restartujte systém a přidejte znovu účet), nebo přidat další.
V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

V nastavení v sekci Účty klepněte na položku Google

Otevřete používaný účet Google

Otevřete používaný účet Google

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

V kontextové nabídce zvolte Odebrat účet

Chyba RPC:S-5:AEC-0:

Problém: chyba načítání informací ze serveru. Řešení: smazání dat a odinstalace aktualizací Obchodu Play (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Obchod Google Play a klepněte na tlačítka Vymazat mezipaměť a Odinstalovat aktualizace), Google Services Framework (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Google Services Framework a klepněte na tlačítko Vymazat mezipaměť) a Správce stahování (v nastavení v sekci Aplikace přejděte na záložku Vše, zde vyhledejte aplikaci Správce stahování a klepněte na tlačítko Vymazat mezipaměť).
Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Obchod Google Play

Obchod Google Play

Vymazat mezipaměť

Vymazat mezipaměť

Odinstalovat aktualizace

Odinstalovat aktualizace

Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Google Services Framework

Google Services Framework

Vymazat mezipaměť

Vymazat mezipaměť

Aplikace

Aplikace

Vše

Vše

Správce stahování

Správce stahování

Vymazat mezipaměť

Vymazat mezipaměť

Vymazat data

Vymazat data

Chyba -24

Problém: projevuje se na zařízeních s Androidem 4.4 KitKat s runtimem ART. Řešení:
  1. Pomocí správce souborů, přejděte do adresáře /data/dat.
  2. Najděte název balíčku aplikace, kterou jste chtěli nainstalovat (pokud nevíte jméno balíčku, podívejte se na konec adresy v Obchodě Play).
  3. Odstraňte tuto složku.
  4. Pokuste se nainstalovat aplikaci znovu – mělo by to fungovat.

O autorovi

Karel Kilián

Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… Více o autorovi

Karel Kilián
Sdílejte: