Dlouho jsem přemýšlel, jak správně zformulovat nadpis dalšího článku, proto ho v následujících větách musím trošku víc vysvětlit. Dnes se podíváme na zásadní věci, které ovlivní grafického designéra hned při samotné praktické tvorbě grafiky pro mobilní zařízení na Android OS. Podíváme se, z čeho je složena (anatomie) Android aplikace, jaká máme pravidla (nebo-li guidelines) pro designování a aplikování jednotlivých prvků. Pravidel GUI u OS Android se nutně držet nemusíme, jako to je např. u iOS, ale jejich dodržením přispíváme k dobré konzistenci aplikace. Díky jejich dodržení nám bude rozumět programátor, ale i samotní uživatelé Androidu, protože jsou na “defaultní” UI zvyklí. Pokud potřebujeme jít jinou cestou, Google je v tomto benevolentní a můžeme si vyhovět. Nejčastějším příkladem je design her.
Tento článek spadá do seriálu: Tvoříme design pro mobilní aplikace na Android
Jako zdroj k dnešnímu článku budu využívat oficiální DevGuide od Google, dále skvělou příručku od Mutual mobile, kterou jsem již zmínil v předchozím díle a také samozřejmě k tomu přidám své zkušenosti. Je toho před námi hodně, takže se nebudeme zdržovat nudným úvodem a jdeme hned na věc.
Vytvořil jsem PDF dokument, kde je rozkresleno, jak jednotlivé části vypadají a kde se v aplikacích nacházejí. U každé části vypíšu standardní rozměry a uvedu popis toho, jak danou část designovat, a na co si dát případně pozor. Pokusím se je vypsat podle logického sledu – od shora dolů.
Status bar
Action bar
Tab bar
Context, Radio, Select menu
Dialog boxes
List & Grid view
Options menu
Icons
Komentáře (0)
Přidat komentář