10 nejhodnotnějších značek světa: Apple vede, Google je druhý
- Zprávičky
- Matěj Machytka
- 2.9.2014
- 15
The Telegraph sestavil žebříček 10 nejhodnotnějších značek světa pro letošní rok. V žebříčku je dobře vidět fascinace světa moderními technologiemi, protože hned několik firem z TOP 10 má nemalý vliv na technologický pokrok. Pozici nejhodnotnější značky světa uhájil Apple. Analytici si jej cení na 117 miliard dolarů. Druhý Google dosahuje hodnoty 106,9 miliard dolarů. Při výpočtech čerpal The Telegraph ze studií tří analytických firem a jimi stanovené hodnoty zprůměroval. Podle společnosti Millward Brown již Google konkurenta s nakousnutým jablkem ve znaku předstihl.
Apple a Google jsou jedinými společnostmi světa, u kterých hodnota značky dosáhla stovek miliard dolarů. Třetí společnost žebříčku, technologická legenda IBM, dosáhla na hodnotu 76 miliard dolarů. Analytici z Millward Brown si všímají, že značka může být mnohem hodnotnější než duševní vlastnictví či portfolio nemovitostí, jež společnost vlastní.
Do desítky nejhodnotnějších značek se z technologických firem vešel ještě starý dobrý Microsoft nebo Samsung. Vezmeme-li v potaz, že Amazon také není pouhým e-shopem, ale má vlastní čtečky knih i chytrý telefon, musíme zmínit jeho přítomnost na deváté příčce. Sami jsme zvědavi, jak dlouho může dominance dvou informačních gigantů, Googlu a Applu, trvat.
Zdroj: The Telegraph.
Akční a věčně pozitivní člověk, studující svůj vysněný obor - marketingovou komunikaci a PR. Ujíždím na elektronické hudbě, zajímám se o DJing a jsem pravidelným… více o autorovi
Komentáře (15)
Přidat komentář