Sony má nejvyšší průměrný zisk za prodaný kus Hlavní stránka Články Sdílejte: Karel Kilián Publikováno: 16.3.2016 08:00 (Aktualizováno: 16.3.2016 08:59) 27 komentářů 27 Reklama Společnost Sony Mobile prošla od podzimu 2014, kdy utrpěla značné ztráty ve středním segmentu svého portfolia, poměrně citelnou transformací. Strategie firmy se změnila směrem k menšímu počtu modelů s cílem generovat větší zisk. Výsledek v podobě poklesu počtu prodaných zařízení na sebe nenechal dlouho čekat – předpověď říká, že Sony v prvním čtvrtletí tohoto roku prodá jen 3,5 milionů chytrých telefonů, což je nejnižší číslo od léta roku 2011. Průměrná cena za kus Každá mince má ale dvě strany – v tomto případě je to zaměření na klientelu, která ochotně připlatí za prémiové modely. Pochopitelně je tato skupina zákazníků menší než například segment zařízení s cenovkou do 5 000 korun. Zařazení Sony do nejvyšší cenové hladiny potvrzuje i ukazatel průměrné prodejní ceny (ASP; average selling prices), kde je mezi zařízeními s Androidem japonský výrobce jednoznačně a s velkým náskokem první. Průměrná cena telefonu Sony ve čtvrtém čtvrtletí 2015 byla 422 dolarů (asi 10 275 Kč), tedy o 78 % vyšší než průměrná cena zařízení značky HTC, jež se s cenovkou 237 dolarů (5 770 Kč) umístila na druhém místě. Až třetí jsou jihokorejští rivalové Samsung (225 dolarů, tj. 5 478 Kč) a LG (210 dolarů, tj. 5 113 Kč), které Sony překonává o téměř 100 %. Lídrem v tomto hodnocení je však jednoznačně Apple s průměrnou cenovkou 691 dolarů (16 825 Kč). Průměrná cena za kus Zisk na prodaný kus Vysoké průměrné ceny se také promítají do dalšího ukazatele – zisku na jednotku (či na kus). Zatímco Apple vydělává na jednom prodaném zařízení průměrně 184 dolarů, mezi zařízeními s Androidem vede opět Sony se ziskem 26 dolarů z prodaného kusu. Tentokrát však nejsou rozdíly tak velké: Samsung je pozadu jen o 13 % se ziskem ve výši 23 dolarů za prodaný kus. Zisk na prodaný kus Sony jde za svým cílem S ohledem na to, že podobný vývoj bylo možné zaznamenat již v loňském roce, to začíná vypadat, že strategie firmy Sony přinesla své ovoce. Přinejmenším při pohledu na průměrný zisk z prodaného kusu je evidentní, že cíl v podobě zaměření na ziskovost mobilní divize byl naplněn. Sony Xperia X Performance je příslibem letošních zisků Došlo ale k poklesu celkové produkce, což může být situace, která nejvyššímu managementu možná ještě přidělá nějaké vrásky na čele. Čistě logicky je určitý minimální objem výroby nezbytný k pokrytí fixních nákladů firmy. Bude tedy zajímavé sledovat, zda nová modelová řada Xperia X a případné další produkty, které má Sony jistě rukávu pro druhé pololetí, bude stačit k dalšímu zlepšení ekonomických výsledků společnosti. Zdroj: Xperia Blog. Za tip na aktualitu děkujeme čtenáři Jaroslavu Behiňovi. O autorovi Karel Kilián Karel Kilián je zkušený technický redaktor a copywriter s bohatou praxí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Jeho kariéra začala na pozici prodavače, odkud postupně… Více o autorovi Sdílejte: 27 komentářů Vložit komentář prodej Sony statistiky Mohlo by vás zajímat Black Friday: Datart vyprodává elektroniku za absurdní ceny, našli jsme skutečné perly (aktualizováno) Jakub Kárník 6.11.2024 Sony chce konkurovat Tesle, začne vyrábět svůj vlastní elektromobil. Afeela bude ale jen pro bohaté Jana Skálová 7.1. Pozor, WhatsApp od 1. ledna přestane fungovat na spoustě mobilů. Týká se to i vás? Jana Skálová 22.12.2024