TOPlist

ARM demonstrují sílu Mali-400

Sdílejte:
Jirka Pernica
Jirka Pernica
7.7.2012
Ikona komentáře 18
arm

ARM na svém youtube kanálu zveřejnili video ze hry Timbuktu, kde předvádí sílu grafického čipu Mali-400 (se 4 jádry) ve spolupráci s čtyřjádrovým procesorem Cortex A9. Tato „hra“ bohužel není dostupná pro veřejnost, jedná se totiž pouze o interní testovací nástroj ARM, ve kterém lze přepínat grafické módy. Ty umožní sledovat postupnou gradaci grafiky až do úctyhodné finální podoby. Ta vypadá vskutku velmi dobře.

O autorovi

Jirka Pernica

Jirka Pernica
Sdílejte:

Komentáře

marek:

Mohu se zeptat jestli rozjedu hry na tabletu který ma cortex arm a9 1.6 ghz 4 jádra mali 400 1600 mhz
15.12.2013 08:38

marek:

Dobrý tenhle čip je velmi dobře výkony je lepší než tegra 3 ale záleží na mhz chápete a ne že vy si to pustíte na nakem šit telefonu a říkáte tegra 2 musíte si to uvědomit když si koupíte herní tablet s mali 400 ma až 1200 mhz takže nemluvte
12.12.2013 16:40

DavesMan:

Odpovím si sám. Oba, S2 i S3 mají čtyřjádrovou grafiku Mali-400, ovšem v S3 je výše taktována (400 MHz oproti 275 MHz - prý... přesné takty berte s rezervoou)
9.7.2012 13:46

DavesMan:

to Jirka: S2 má dvoujádrový Exynos, zatímco S3 čtyřjádrový, to ano. Ale grafický čip je přece něco jiného, na jeho výkon by hlavní CPU nemělo mít vliv. A pokud v S2 bylo Mali-400 a v S3 je Mali-400, tak mi z toho vyplývá, že v S2 i v S3 jsou shodná GPU. Asi jako když dáš Raddeona HD7970 do Celerona nebo i7.
9.7.2012 11:31

Kvirda:

Jirka ! asi souhlas zatím sem rozchodil úplně všechno viz i hry pro tegra 3 !! glowball jasná mrda !
8.7.2012 20:46

Jirka:

to DavesMan: ehm sgs2 mam pocit ma 2 jadra? to bude asi ten rozdil.
8.7.2012 10:51

DavesMan:

Nějak jsem nepochopil, proč najednou demonstrují, navíc tímto otřesným způsobem, výkon Mali-400. Vždyť stejný grafický čip má i přes rok stará Galaxy S II, tak co tak najednou?
8.7.2012 09:14

Jirka:

Tato prezentace vykonu mali 400 je dost nedostacujici. Dokaze toho mnohem vic, jenze je tu dalsi fakt ktery nelze prehlednou a to ze narocnejsi hry na arm moc nejsou(zatim) kdyz jsou mali si s nima poradi levou zadni. Pokud si chcete zahrat hru ktera je "poradna" jste nuceni pouzit chainfire3d a hrat hry pro tegru. Zatim co na tegre si zahrajete jakoukoliv hru. Toto nikdo nepopre. Jenze se tu muzeme dohadovat do nekonecna. Kazdopadne cisla hraji pro mali, souhlas?
8.7.2012 06:32

Tomas:

Jo, to je sice hezký, ale pořád to jsou průhledné trojúhelníky... stíny vrhané na částice? Myslím, že uvedené hry mluví za vše, tady se řeší mobilní telefony...
8.7.2012 02:28

DiGi:

Particle shadowing/lighting - částice (např. prach od kol) samy vrhají stín nebo osvětlují okolí. Plus také stíny na částicích (prach je zastíněn stínem auta). Jako to je v Battlefield 3, CryEngine 3 (DX11) (samozřejmě myšleno PC verze).
7.7.2012 21:06

Tomas:

Například tohle vypadá naprosto úžasně http://www.youtube.com/watch?v=Q9MEvP_RXCY
7.7.2012 20:42

Tomas:

Jaká je tvoje představa částicových systémů? Prvním bodem určitě myslíš post-effects.. Ale souhlasím, neukázali tam vůbec nic extra, i moje FPS využívá depth of field, dynamické osvětlení (spot, point, direction light), normálové mapy,... a vše běží na SGS3 56 snímků, takže je tam pořád rezerva...
7.7.2012 20:34

DiGi:

Amatérským okem jsem poznal zhruba toto: - žádné pokročilé efekty (např. pixel shadery "horko" od motoru, rozostření při rychlé jízdě) - žádné částicové efekty (kouř jsou jen průhledné textury, viz wireframe část) - dynamický stín vrhá jen bugina, zbytek je statický, předpočítaný - celkově je okolí hodně chudé, není poznat maximální dohled - fyzikální model je, ale ten GPU stejně asi nepočítá - kvalitu textur neřeším - laciný lens efekt Náročností mi DEMO přijde sotva na úrovni PS2/Xboxu. Ten grafický chip toho určitě zvládne mnohem víc a mnohem lépe - je škoda, že předvedení pohřbili touto srandou. PS: Od grafiky v mobilu neočekávám deferred rendering, testelaci, nasvícení částicových efektů atd. ale tohle demo je slabé. Cokoliv co na Androidu běží na Unreal Enginu toho z grafického chipu umí vyždímat více.
7.7.2012 19:52

Tomas:

Ten cip je mnohem vykonejsi nez tegra3. A tegra2? to je uz starec... ARM jen nezvolilo vhodnou demostraci sveho cipu, navic amaterskym okem nemuze nikdo soudit jake vypocty tam probihaji a jak jsou narocne...
7.7.2012 17:27

Marcel cze:

slabota tohle v hezci grafice zvladlo psp rok 2006 s 333Mhz cpu.
7.7.2012 16:46

Kvirda:

zatím libovka..
7.7.2012 16:38

Jirka:

Ahoj, vypada to moc krasne, urcite konkuruje tegre 2, ale ne zas az tak tegre 3. Uvidime jak na tom bude O4x.
7.7.2012 13:34

DiGi:

No video zrovna moc nepřesvědčilo. Wireframe model prostředí moc detailně nevypadá, i když na drajdání v bugině to stačit bude. Víc překvapuje to, že kromě evidentně předpočtených lightmap má dynamický stín pouze bugina a nic dalšího (barely, šutry).
7.7.2012 13:27